Els entorns prèviament desenvolupats gaudeixen d'una infraestructura que cal aprofitar. D'aquesta manera estem alliberant indirectament espais naturals.
(exemple d"urban infill" o aprofitament urbà)
La dispersió, o baixa densitat, augmenta la necessitat de tenir cotxes i el temps que hi passem, augmentant el cost de la vida diària. El redesenvolupament d'àrees urbanes ajuda a restaurar o reforçar els patrons de vida ja establerts, i augmenta el paper de les comunitats. Als dos extrems hi trobem els barris (micro-estructures d'una ciutat) i les urbanitzacions (cèlules aïllades). Si poguessim veure la vida com un flux d'energía, és molt més eficient l'estructura de barri que la urbanització. La contaminació de l'aire i els gasos d'efecte hivernacle es generen bàsicament per portar la gent de les cèlules a les estructures. La necessitat de transport implica temps i molts espais per aparcar, i això redueix els espais verds i també el nivell d'activitat física. Si augmentem les zones d'aparcament (normalment asfaltades) reduïm l'absorció d'aigua del sòl, augmentem l'escorrentia i l'aportació de químics contaminants als aqüífers , augmentem l'efecte illa de calor.
La rehabilitació és una bona eina de redesenvolupament urbà, ja que aporta valor a allò existent i redueix l'aportació de materials.
Per aconseguir els crèdits tenim dues opcions.
OPCIÓ 1: Densitat. Contruïr en un entorn urbanitzat amb una densitat de 1,37 m2 construïts/m2 sòl en un ràdi d'influència de l'edifici.
OPCIÓ 2: Connectivitat: Construïr o rehabilitar un edifici en un lloc amb els següents criteris:
- Entorn prèviament urbanitzat.
- A menys de 800 metres d'una zona residencial amb una densitat mitjana de 10 habitatges cada 4000 m2 o superior.
- Disposa de 10 serveis bàsics amb accés peatonal a menys de 800 metres.
Crèdits relacionats:
Llocs Sostenibles. C1: Selecció del lloc
Llocs Sostenibles. C4.1: Accés al transport públic
Source:https://commons.wikimedia.org/
Crèdits relacionats:
Llocs Sostenibles. C1: Selecció del lloc
Llocs Sostenibles. C4.1: Accés al transport públic
Thanks for using my photo. Just for the records to achieve the license rules:
ResponderEliminarPhotographer: Raimond Spekking
License: cc-by-sa-3.0 http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/
Source: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Baul%C3%BCcke_in_K%C3%B6ln-Weidenpesch_(9506).jpg?uselang=es