A veure, som divendres i a més són festes de Sabadell així que aniré per feina. Aquí a casa nostra el pàrquing està bastant regulat. En tant que país subdesenvolupat penalitzem la manca d'espais per cotxes i en premiem l'excés. Senyores i senyors, la cosa va per un altre lloc. O això diuen els entesos.
Per respecte a la comunitat internacional LEED et diu que compleixis primer la normativa local, i si vols els 2 punts, facis el 5% de les places per a cotxes compartits (carpools). Això està bé (opinió). També et donen els dos punts si no fas pàrquing o, en el cas que no hi hagi cap normativa, si fas el 25% menys de places de les que diu l'Institute of Transportation Engineers (ITE).
Si reduïm la capacitat dels pàrquing hi haurà menys cotxes. En tot cas hi haurà menys cotxes aparcats. El que sí que importa és que hi haurà menys superfícies dures (la majoria de parquings són d'asfalt) amb el que reduïm l'efecte illa de calor i també la escorrentía.
Fomentar el cotxe compartit permet reduïr el tamany dels pàrquings i augmentar el nombre de gent de l'edifici. Per exemple en edificis comercials, donar places preferents als cotxes més ocupats. L'espai que reduïm de pàrquing el podem dedicar per exemple a plantar espècies vegetals autòctones.
Crèdits relacionats:
LL.S. Cr 5.1: Desenvolupament de l'entorn i protecció de l'hàbitat
LL.S. Cr 5.2: Maximitzar l'espai obert
LL.S. Cr 6: Administració de l'aigua de pluja
LL.S. Cr 7.1: Efecte illa de calor.
No hay comentarios:
Publicar un comentario